Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną - Sklep internetowy www.decorindia.pl.

Uwaga! Od dnia 25 grudnia 2015 r. w wyniku Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) obowiązuje nowy regulamin.

Spis treści
1) Informacje wstępne
2) Składanie zamówienia 

3) Realizacja zamówienia
4) Postanowienia ogólne
5) Reklamacje
6) Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy
7) Postanowienia końcowe

1) Informacje wstępne

  1.        Royal Decor Sp. z o.o., 00-087 Warszawa, ul. Szymczaka 5/24, jest właścicielem sklepu internetowego www.decorindia.pl.
  2.        Przedmiotem działalności sklepu jest m.in. sprzedaż mebli i dekoracji indyjskich.
  3.        Terenem działalności firmy jest Polska, Czechy, Niemcy i inne kraje w trakcie rozwoju sklepu internetowego.
  4.        Dostawa towaru realizowana jest przez firmy kurierskie.
  5.        Wszystkie treści i materiały znajdujące się na stronie sklepu internetowego www.decorindia.pl. należą do Royal Decor Sp. z o.o., 00-087 Warszawa, ul. Szymczaka 5/24,
  6.        Wszystkie ceny produktów w sklepie www.decorindia.pl zawierają podatek VAT i obowiązują w chwili składania zamówienia.
  7.        Opisy produktów i ceny podane na stronie sklepu www.decorindia.pl stanowią zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71. kodeksu cywilnego).
  8.        Royal Decor Sp. z o.o. jest właścicielem znaku towarowego słownego „DECOR INDIA” na podstawie świadectw rejestracji w Urzędzie Patentowym nry: 147477, 152674, 238685, 238686 oraz posiada wyłączne prawo do używania znaku towarowego zgodnie z Ustawą z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. z 2003 r., Nr 119, poz.1117 z późn. zm.– j.t.).
  9.        Klientem sklepu internetowego www.decorindia.pl może być osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
  10.     Klient może składać Zamówienia przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, za pośrednictwem strony internetowej www.decorindia.pl

2) Składanie zamówienia

  1.        Royal Decor sp. z.o.o przyjmuje zamówienia na realizację usługi poprzez:
  •          stronę internetową www.decorindia.pl
  •          telefon 501 169 293
  •          e-mail decorindia@onet.pl
  •          oraz na terenie całej Polski, Czech i Niemiec.
  1.        Klient składa zamówienie, wskazując produkt, który zamierza nabyć, określając ilość danego towaru, a następnie dokonuje wyboru znajdującego się na stronie polecenia „Dodaj do koszyka”. Po wybraniu produktu i określeniu jego ilości, klient podaje dane kontaktowe osoby odbierającej meblet, a następnie wskazuje w koszyku sposób płatności oraz potwierdza zamówienie.
  2.        Po złożeniu zamówienia, na  www.decorindia.pl przesyłamy towar na podany przez klienta adres e-mail potwierdzenie przyjęcie zamówienia. Potwierdzenie zamówienia jest oświadczeniem sklepu internetowego o przyjęciu zamówienia.
  3.        Umowa sprzedaży zostaje zawarta pomiędzy klientem a  www.decorindia.pl:
  •          dla zamówień złożonych przez stronę www.decorindia.pl z chwilą otrzymania przez klienta wiadomości e-mail z oświadczeniem o przyjęciu zamówienia, o którym mowa w ust. 3.
  •          dla zamówień złożonych przez telefon - z chwilą potwierdzenia przez konsultanta przyjęcia takiego zamówienia
  •          dla zamówień złożonych przez e-mail, fax - (dla klientów wybierających płatność odroczoną) - z chwilą potwierdzenia otrzymania przez klienta faktury VAT.
  1.        Złożenie i opłacenie zamówienia jest zgłoszeniem przez klienta w stosunku do www.decorindia.pl oferty zawarcia umowy sprzedaży.
  2.        Klient jest odpowiedzialny za podanie prawdziwych i prawidłowych danych niezbędnych do realizacji zamówienia. www.decorindia.pl ponosi odpowiedzialność za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówienia z przyczyn leżących po stronie www.decorindia.pl.
  3.        Zmiany do zamówienia można zgłaszać telefonicznie pod numerem 501 169 293 lub przez e-mail pod adresem: decorindia@onet.pl. Zmiany mogą dotyczyć rezygnacji z całości bądź z części produktów składających się na zamówienie, zmian w adresie dostawy, zmian treści bilecika, zmian terminu realizacji oraz odbiorcy.
  4.        www.decorindia.pl realizuje wszystkie zamówienia klientów złożone zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu.
  5.        Wybrane produkty mogą być objęte promocją. Warunki i zasady korzystania z promocji mogą różnić się od warunków zawartych w niniejszym regulaminie. Wiążące wówczas dla danego zamówienia pozostają warunki promocji. Promocje, upusty i rabaty nie łączą się. Wszelkie akcje promocyjne nie mają wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie danej zmiany.
  6.     Ostatnim etapem realizacji zamówienia jest wysłanie do odbiorcy "mebli i dekoracji" potwierdzenia doręczenia. Bezpośrednia opinia odbiorcy jest ważną informacją potwierdzającą prawidłowe zrealizowanie zamówienia.
  7.     W przypadku poniesienia przez www.decorindia.pl kosztów związanych z realizacją zamówienia, które nie może zostać zrealizowane z powodu nieprawidłowości danych przekazanych przez klienta, zlecenie zostanie uznane za zrealizowane. Ponowna próba realizacji tego zlecenia będzie wymagać dodatkowej opłaty. W przypadku braku wymaganej dodatkowej opłaty w czasie umożliwiającym zachowanie terminu zlecenia i/lub braku możliwości kontaktu z klientem, www.decorindia.pl nie jest zobowiązana do realizacji zamówienia.

3) Realizacja zamówienia

  1.        Zamówienie jest realizowane po dokonaniu płatności lub spełnieniu wymagań dotyczących wybranej metody płatności.
  2.        Szczegółowy wykaz akceptowanych form płatności znajduje się w dostępnych formach płatności.
  3.        Szczegółowe zasady doręczania towaru określone są w warunkach i terminach doręczeń.
  4.        www.decorindia.pl ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia z przyczyn leżących po stronie www.decorindia.pl.
  5.        www.decorindia.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w doręczanym towarze, zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce zastępowania produktu.
  6.        www.decorindia.pl zastrzega sobie prawo dołączania materiałów reklamowych swoich partnerów do doręczanych mebli.
  7.        Przyjęcie dostarczonych mebli odbiorca potwierdza własnoręcznym podpisem na potwierdzeniu doręczenia.
  8.        Gdy kurier nie zastanie odbiorcy pod podanym adresem, gdy adres jest nieprawidłowy, kiedy odbiorca odmówi odbioru przesyłki lub z powodu innych przyczyn, niezależnych od www.decorindia.pl, przesyłka wróci do siedziby firmy, wówczas www.decorindia.pl nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe wykonanie zamówienia.
  9.        Bony Prezentowe doręczane są do odbiorcy zgodnie z zasadami Bonów Prezentowych.

4) Postanowienia ogólne

  1.        www.decorindia.pl jest zobowiązana do udzielania klientom wszelkich wyjaśnień i instrukcji związanych z oferowanymi produktami.
  2.        Dostępność Biura www.decorindia.pl jest zależna od godzin otwarcia biura.
  3.        www.decorindia.pl przy wykonywanym zleceniu odpowiada za nie do wysokości wartości zamówienia.
  4.        www.decorindia.pl dokona zwrotu należności w czasie do 14 (czternastu) dni od daty ustalenia szczegółów zwrotu. www.decorindia.pl ponosi odpowiedzialność za terminowy zwrot należności z tytułu niezrealizowanego zamówienia, chyba że opóźnienie jest następstwem okoliczności, za które nie odpowiada.

5) Reklamacje

  1.        www.decorindia.pl odpowiada wobec klienta za niezgodność z umową sprzedaży produktu zakupionego przez klienta, w zakresie określonym Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.)
  2.        Reklamację może składać wyłącznie osoba zamawiająca produkt. Warunkiem koniecznym, aby www.decorindia.pl rozpatrzyła reklamację, jest dostarczenie jej przez klienta reklamowanego produktu lub produktów lub przesłanie zdjęcia wraz z opisem reklamacji, albo ustalenie z www.decorindia.pl terminu oględzin reklamowanego towaru.
  3.        Reklamacja może być złożona telefonicznie, faksem, mailem albo osobiście w siedzibie firmy.
    Tel. 501 169 293
    Email: decorindia@onet.pl
    Siedziba: Royal Decor Sp. z o.o., ul. Szymczaka 5/24, 01-227 Warszawa
  4.        Reklamacja dotycząca towaru rozpatrywana jest w ciągu 1 dnia roboczego od daty jej złożenia dla przesyłek doręczanych na terenie Polski oraz w ciągu 3 dni roboczych w przypadku zamówień na doręczenie towaru zagranicą. Jeżeli rozwiązanie reklamacji wymaga dłuższego czasu, te terminy mogą ulec wydłużeniu do 14 dni.
  5.        Reklamacje dotyczące zgodności towaru z zamówieniem należy zgłaszać w ciągu 3 dni od daty doręczenia. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie zdjęcia reklamowanego produktu. Po upływie tego terminu reklamacje nie będą rozpatrywane.
  6.        Pozostałe uwagi na temat realizacji zamówienia można składać w ciągu 14 dni od daty realizacji dostawy.
  7.        Roszczenia klienta z tytułu reklamacji nie mogą przekraczać wartości zamawianego produktu.
  8.        Po zgłoszeniu reklamacji www.decorindia.pl wyjaśni ją i zaproponuje możliwe rozwiązanie.
  9.        W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ograniczają uprawnień klienta przysługujących mu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W każdym przypadku nadrzędne zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności kodeksu cywilnego, Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz.271 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)

6) Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy

  1.        W przypadku rezygnacji z zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana, zwrot zapłaty nastąpi w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania rezygnacji klienta przez www.decorindia.pl, tym samym kanałem, którym klient dokonał płatności. Możliwość zmiany czy rezygnacji jest każdorazowo potwierdzana przez www.decorindia.pl. Zwracana kwota będzie pomniejszona o koszty poniesione w związku z realizacją umowy, tj koszty wysyłki i pakowania..
  2.        Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży produktów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie wraz z oryginałem dowodu zapłaty, w terminie 10 (dziesięciu) dni od daty wydania produktu .
  3.        Odstąpienie może zostać zrealizowane poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży na adres: Royal Decor Sp. z o.o., ul. Szymczaka 5/24, 01-227 Warszawa. Dla zachowania terminu decyduje data wysłania oświadczenia do www.decorindia.pl przed upływem terminu wskazanego w ust. 2.
  4.        Z zastrzeżeniem ust. 8, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowa jest uważana za niezawartą, a klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, podlega zwrotowi w stanie niezmienionym (chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu), tj. w okresie liczonym od dnia wydania klientowi produktu nie może dojść do:
  •          mechanicznego uszkodzenia produktu (w szczególności: obicie, pęknięcie, złamanie, zalanie itp.).
  •          wystąpienia braku jakiegokolwiek z elementów produktu, chyba że powyższe nastąpiło w wyniku niezgodności produktu z umową w rozumieniu Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
  1.        Klient jest zobowiązany dokonać zwrotu towaru w terminie 14 (czternastu) dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
  2.        Zwracany przez klienta produkt powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. Jeżeli jest to możliwe, produkt powinien być opakowany w oryginalne opakowanie.
  3.        Koszt opakowania i odesłania produktu ponosi klient.
  4.        Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje klientowi w przypadkach świadczeń o właściwościach określonych przez klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (produkty na specjalne zamówienie klienta), a także świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu (stosownie do przepisu art. 10 ust. 3 pkt 4) i 5) Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 poz. 271 z późn. zm.).

7) Postanowienia końcowe

  1.        W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 , poz. 1176 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271).
  2.        Faktura Vat jest wystawiana dla każdego zamówienia, jednakże będzie dostarczona klientowi na jego życzenie.
  3.        Royal Decor Sp. z o.o., właściciel sklepu internetowego www.decorindia.pl, zapewnia ochronę wszystkich danych osobowych, jakie zostały pozyskane w celu realizacji zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych z późniejszymi zmianami). Szczegółowe zasady określa Polityka Prywatności.
  4.        Zakupy oraz realizacja zamówienia w sklepie internetowym www.decorindia.pl odbywają się zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.nr 144, poz.1204 z późn. zm).
  5.        Royal Decor Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym czasie. Zmiana Regulaminu wywołuje skutki na przyszłość, w stosunku do nowych zamówień.
  6.        Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.
  7.        Informacje o produktach zamieszczone na stronach www.decorindia.pl nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
  8.        Royal Decor Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność, w zakresie swojej infrastruktury technicznej, za wysyłanie wiadomości pocztowych na adres email wskazany przez klienta.
  9.        Minimalne wymagania techniczne dla współpracy z systemem teleinformatycznym www.decorindia.plsą następujące: przeglądarka: Internet Explorer 7 i wyżej, Firefox 7 i wyżej, Chrome 8 i wyżej, Opera 10 i wyżej, Safari 5 i wyżej. Do poprawnego działania muszą być włączone ciasteczka (cookies) w przeglądarce i Javascript.
  10.     Zakazane jest dostarczanie przez klienta, w tym zamieszczanie na stronie internetowej www.decorindia.pl treści o charakterze bezprawnym. www.decorindia.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia takich treści.
  11.     Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 5 grudnia 2012 roku.